Fortrydelsesret

  1. Fortrydelsesret 

    Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

     

    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

     

    Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

     

    Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@ascendic.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

    Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked

     

    Kunden har ret til at træde tilbage fra ethvert køb foretaget på webshoppen Ascendic.dk (fortrydelsesret). Fortrydelsesretten er dog ikke gældende for køb af varer fremstillet efter kundens specifikationer.


    Når kunden har meddelt Ascendic, at kunden ønsker at udnytte sin fortrydelsesret, skal kunden senest 14 dage senere, aflevere eller afsende varen til Ascendic (adresseinformation under Generelle oplysninger øverst). Kunden afholder alle omkostninger i forbindelse med returnering af varen til Ascendic. Ved udnyttelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage og pakket som ved levering.

    Når kunden har meddelt Ascendic, at kunden ønsker at udnytte sin fortrydelsesret, tilbagebetaler Ascendic uden unødig forsinkelse alle beløb modtaget fra kunden. Dette forudsætter dog, at varen er modtaget hos Ascendic eller at kunden har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret. I det omfang varens værdi er blevet forringet som følge af anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, vil et beløb svarende til værdiforringelsen blive fratrukket tilbagebetalingen fra Ascendic. Såfremt varen ikke returneres i original emballage og pakket som ved levering, vil omkostninger påført Ascendic som følge heraf blive fratrukket tilbagebetalingen fra Ascendic.

       

      Fortrydelse af en del af købet
      Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

       

      Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.



      Returnering

      Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

      Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

       

      Varens stand, når du sender den retur

      Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

       

      Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug, forbeholder Ascendic ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb, der svarer til forringelsen af varens handelsmæssige værdi.

       

      Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

      Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

       

      Tilbagebetaling af købsbeløbet

      Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

      Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, undtagen leveringsomkostninger

      Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

      Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

       

      Varen sendes til:

      Ascendic ApS

      Bransagervej 10

      9490 Pandrup

      Danmark

       

      Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Pakken bør mærkes "Fortrydelsesret" og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Ascendic ApS.

       

      Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

       

      Ascendic ApS anbefaler, at varen returneres via GLS for pakker under 30 kg. For pakker over 30 kg anbefaler vi Postnord. Vi anbefaler, at varen sendes som pakkepost med omdeling og T&T nummer. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner derved enhver tvivl om, hvorvidt pakken er leveret til Ascendic. Du vil også have mulighed for at efterlyse pakken, såfremt levering ikke har fundet sted.

       

      Har du købt en vare, der volumenmæssigt ikke kan håndteres af GLS eller PostNord, kan du booke en returfragt ved at skrive til Danske Fragtmænd Express via booking@dfexpress.dk med følgende oplysninger: Kundens navn, kundens adresse, kundens tlf. nummer.

       

      Du booker selv og bliver ringet op af Danske Fragtmænd, der aftaler et afhentningstidspunkt med dig.

      Du afregner direkte med Danske Fragtmænd. Betalingsformen er kontant ved afhentning minimum kr. 500,- incl. moms og max 2.500 kr. Danske Fragtmænd tager ikke imod kort.

      Du får en kvittering på beløbet.

      Der går 3 hverdage fra afhentning til levering har fundet sted.

      Bemærk, at Ascendic ApS ikke hæfter for ændringer i Danske Fragtmænds prisstruktur.

       

      Du kan også indlevere din vare i et af vores Pick-up Points, som er vores fysiske udleveringssteder. Adresserne hertil finder du et link til i footeren nederst på sitet.

       

      Fortrydelsesret i erhvervskøb

      Som nævnt ovenfor findes der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende

       

       

      Reklamationsret

      Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
      Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

      Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

       

      Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

       
      Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

      Såfremt kunden konstaterer, at der er mangler ved det leverede, skal kunden meddele dette til Ascendic inden rimelig tid efter, at disse mangler blev konstateret. Undlader kunden at give meddelelse inden rimelig tid, fortaber kunden retten til at påberåbe sig manglen. En meddelelse givet inden to måneder efter, at manglen blev konstateret, er dog altid rettidig.

      Ved kundens rettidige reklamation over mangler i medfør af afsnit afsnående har Ascendic ret til efter eget valg at foretage afhjælpning, at foretage omlevering eller give kunden forholdsmæssigt afslag i købesummen, og kunden har ikke ret til nogen yderligere erstatning eller kompensation. Hvis det hverken er muligt at udbedre manglerne eller levere en ny mangelfri vare, har kunden ret til at få refunderet købesummen mod at returnere varen eller at modtage et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Refundering vil foregå til den konto tilknyttet det kort, som der blev brugt ved købet i de tilfælde, hvor købet blev betalt via kort.

      I forbindelse med returneringen skal kunden oplyse Ascendic, hvori fejlen eller manglen består. Returnering eller reklamation skal ske til den adresse, som Ascendic vil informere dig om på mail.

      Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjepartssoftware. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers, eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Ascendic tester alle maskiner ved at genskabe den oprindelige konfiguration på dem. Hvis de derefter testes fejlfri, vil Ascendic beregne tiden til fejlsøgning med DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500 kr inkl. moms.

      Ascendic påtager sig ikke noget ansvar over for kunden, udover hvad der fremgår af ovennævnte punkter. Ascendic kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader.