Handelsbetingelser

Handelsbetingelser 
Bank 
Ascendic har Nykredit (SWIFT-code: NYKBGDKKK) som bank mere specifikt Lunar Way.

Registreringsnummer: 5497 
Kontonummer: 0001364206 
IBAN-kontonummer: DK1954970001364206

Information 
Ascendic ApS

Skelvej 5a
2900 Hellerup 
Danmark

Telefonnummer: (+45) 61413851

CVR-nummer: 41 31 50 75
Branchekode: 47 41 00

Salg generelt 
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris.

Køb hos Ascendic ApS
Tilbud på hjemmesiden er ikke indgået som en bindende købsaftale med Ascendic ApS, før bestillingen er godkendt og bekræftet af Ascendic ApS.

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Ascendic's grossister.

Afbestilling 
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør du kontakte hos hurtigst muligt via email på info@ascendic.dk. Såfremt det lykkedes at afbestille din ordre, vil du modtage en bekræftelse på mail herom inden for kort tid.

Forsendelse og levering 
Ascendic ApS anvender GLS og DHL som fragtudbydere. Derudover anvendes dropshipments udenom vores lager direkte til kunden i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt.

Leveringsmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Valgmulighederne kan variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Du vil i de fleste tilfælde modtage et Track and Trace-nummer til at spore din forsendelse.

Ascendic ApS leverer kun til fastlandet og brofaste øer. Kontakt Ascendic ApS for udarbejdelse af et specialtilbud til levering på ikke-brofaste øer.

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på (+45) 61413851 eller info@ascendic.dk.

Levering til Grønland og Færøerne 
Til levering af ordrer til Grønland og Færøerne anvendes DHL. Visse varer kan have for store dimensioner til at kunne sendes med luftpost, hvorfor disse ikke er mulige at bestille på www.Ascendic.dk.

Ordreoprettelse hos Ascendic ApS til Grønland og Færøerne foregår via www.ascendic.dk. Her oprettes en almindelig ordre, hvor der ved adresseoplysninger er mulighed for at vælge enten Grønland eller Færøerne.

Ved bestilling af varer med leverings- og faktureringsadresse på Grønland eller Færøerne betales ikke moms.

Levering til udlandet, Tax free & militær feltpostleveringer

Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Alle kontrakter indgås på dansk.

Bemærk: der tages forbehold for, at billedevisning af varer på hjemmesiden kan afvige fra varens egentlige udseende. Billeder der vises er kun vejledende. Varens egentlige udseende kan derfor godt afvige fra den illustration, der vises på hjemmesiden.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende 
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. 
En omfakturering koster 250 kr inkl. moms pr. faktura. 
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. 
Ascendic ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. 
Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. 
Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned. 
Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne. 
Såfremt der er en mangel ved dit produkt tilbyder Ascendic ApS afhjælpning eller omlevering og du afskæres fra at gøre hævebeføjelsen gældende. 
Følgende scenarier vil alle gøre, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb: 
Brugerprofil på hjemmesiden indeholder et CVR/SE/EAN-nummer, eller er oprettet som erhverv/offentlig kunde. 
Fakturaadressen indeholder firmanavn (du må dog gerne få leveret en pakke privat på dit arbejde - benyt da i stedet feltet med alternativ leveringsadresse til dette). 
Der kan pålægges gebyr ved manuel tastning af ordrer, der ikke lægges via vores hjemmeside. Kontakt vores erhvervsafdeling for at høre nærmere. 
Bemærk venligst, at erhvervsdrivende pålægges et kortgebyr på 1% af købsbeløbet ekskl. moms. Dette gælder dog ikke betalinger foretaget med Dankort. 
Betaling 
Mulige betalingsmåder: 
Dankort (0 % af købsbeløbet) Sikker betaling. Godkendelse med SMS. 
VISA (0 % af købsbeløbet) Sikker betaling. Godkendelse med SMS. 
Mastercard (0 % af købsbeløbet) Sikker betaling. Godkendelse med SMS. 
MobilePay (0 % af købsbeløbet) 
Mastercard/VISA Debet (0 % af købsbeløbet) Sikker betaling. Godkendelse med SMS. 
Finansiering via Lånlet (Rente 0% + månedligt gebyr 15 kr. + 10% i oprettelsesgebyr. ÅOP: fra 11,16%) 
JCB Cards (0 % af købsbeløbet) 
PayPal (2,44 DKK + 1,81% af købsbeløbet) 
Klarna Faktura - 14 dages kredit (8,75 DKK + 2,10% af købsbeløbet) 
Efter aftale (kun erhverv) 
Kontant (kun ved afhentning) 
Ascendic tager ikke imod forudbetaling.

Betalingsmåden "Efter aftale" kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt der i forvejen er indgået en betalingsaftale med Ascendic ApS. 
Den 14 dages fortrydelsesret 
Du har som forbruger i forbrugerkøb 14-dages fortrydelsesret efter Forbrugeraftaleloven. Fortrydelsesretten kan ikke gøres gældende af erhvervsdrivende. Fortrydelsesretten gælder kun for 1) aftaler indgået ved fjernsalg og 2) aftaler indgået uden for Ascendic ApS's forretningssted.

Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse som varen har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slid.

Det er muligt at fortryde dele af et samlet køb. Ved delvis fortrydelse vil dine leveringomkostninger ikke blive tilbagebetalt.

Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, dvs. spilkoder, licensnøgler og lignende der sendes via e-mail, SMS eller lignende leveringsform.

Udgifterne for forsendelse ved fortrydelse betales af forbrugeren ved mindre andet er angivet på siden.

Udnyttelse af fortrydelsesretten 
Ønsker du at gøre brug af din 14-dages fortrydelsesret, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen. Meddelelsen skal gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til info@ascendic.dk. Det er altså ikke nok, at du giver meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten over telefonen.

Ønsker du at benytte din fortrydelsesret og indlevere i et af vores Pick-up Points, som er vores fysiske udleveringssteder, kan du også gøre dette. Ascendic gør opmærksom på, at vi ikke udbetaler kontant, men via bankoverførsel, når varen er beset og testet af vores tekniske afdeling.

Standardfortrydelsesformular 
__________________________________________________________________________________________ 
Standardfortrydelsesformular: 
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til Ascendic ApS, Skelvej, 5a, 2900 Hellerup, info@ascendic.dk:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Ordrenummer

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato 
__________________________________________________________________________________________

Returnering af vare købt hos Ascendic ApS
Returadressen er følgende:

Ascendic ApS
Skelvej 5a
2900 Hellerup 
Danmark

Pakken skal mærkes "Fortrydelsesret" og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Ascendic ApS. Beløbet returneres via samme betalingsform, som du har benyttet til den oprindelige transaktion, medmindre du har accepteret noget andet.

Ascendic ApS anbefaler, at varen returneres via PostNord jf. PostNords standardpriser som normalt max er 500 kr inden for deres volumenmæssige forsendelser. Vi anbefaler, at varen sendes som pakkepost med omdeling og T&T nummer. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner derved enhver tvivl om, hvorvidt pakken er leveret til Ascendic. Du vil også have mulighed for at efterlyse pakken, såfremt levering ikke har fundet sted.

Har du købt en vare, der volumenmæssigt ikke kan håndteres af PostNord, kan du booke en returfragt ved at skrive til Danske Fragtmænd Express via booking@dfexpress.dk med følgende oplysninger: 
Kundens navn 
Kundens adresse 
Kundens tlf nummer

Du booker selv og bliver ringet op af Danske Fragtmænd, der aftaler et afhentningstidspunkt med dig. 
Du afregner direkte med Danske Fragtmænd. Betalingsformen er kontant ved afhentning minimum kr. 500,- incl. moms og max 2.500 kr. Danske Fragtmænd tager ikke imod kort. 
Du får en kvittering på beløbet. 
Der går 3 hverdage fra afhentning til levering har fundet sted.

Bemærk, at Ascendic ApS ikke hæfter for ændringer i Danske Fragtmænds prisstruktur.

Bemærk, at varer der returneres på efterkrav eller sendes uden porto, nægtes modtaget af Ascendic ApS. Pakker, der sendes uden omdeling, hentes ikke.

Bemærk, at Ascendic ApS ikke tilbagebetaler ekstra omkostninger forbundet med levering, hvis du udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den mindst bekostelige standardlevering, som Ascendic ApS har anvist.

Du kan også indlevere din vare i et af vores Pick-up Points, som er vores fysiske udleveringssteder. Adresserne hertil finder du et link til i footeren nederst på sitet.

Vilkår for tilbagelevering af varen 
Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger. Eventuelle omkostninger Ascendic ApS måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering vil blive modregnet i det beløb Ascendic ApS krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering til Ascendic ApS.

Undtagelser til fortrydelsesretten 
Fortrydelsesretten efter Forbrugeraftaleloven finder ikke anvendelse på 1) aftaler hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for Ascendic's forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr., 2) udførte ikkefinansielle tjenesteydelser hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med din forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført, 3) levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 4) levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 5) levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 6) levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen, 7) aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde, som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om, 8) levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på og 9) levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium.

Fortrydelsesrettens bortfald 
For at kunne benytte fortrydelsesretten skal varen være afsendt til Ascendic ApS's adresse på Skelvej 5a, 2900 Hellerup senest 14 dage efter, at vi har modtaget utvetydig erklæring om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten.

Forringelse af varens værdi 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord, du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende. Eksempler på en sådan brug der går ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan være:

Opstart og installation af computer 
Opstart og installation af mobiltelefon 
Indsættelse af farvepatron i printer

Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug, forbeholder Ascendic ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb, der svarer til forringelsen af varens værdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af Ascendic ApS vil blive krediteret et mindre beløb svarende til forringelsen.

Forbrugerens forpligtelser i tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten 
Alle produkter, der returneres til Ascendic ApS, skal være forsvarligt indpakkede. Ved forsendelse skal produktet tilbageleveres i en kasse eller lignende. Produkter, der modtages i antistatisk materiale, skal returneres i tilsvarende antistatisk materiale.

Som forbruger bærer du risikoen for varens forringelse eller undergang inden levering til Ascendic ApS er sket, og mangelfuld emballering kan medføre, at rettighederne bortfalder.

Hvis du senere fortryder udnyttelse af fortrydelsesretten, hæfter du for eventuelle omkostninger Ascendic ApS måtte have pådraget sig, herunder undersøgelsesgebyr, returfragt, arbejdstid i forbindelse med undersøgelse af varen og/eller andre omkostninger.

Særlige betingelser for konfiguration af PC 
Ved returnering af en specialbygget PC med personlige specifikationer vil monteringsgebyret på 600 kr. ikke blive refunderet.

Ved aktivering af en licens accepterer du, at fortrydelsesretten bortfalder.

Returnering som følge af forkerte faktura- og/eller forsendelsesoplysninger 
Hvis faktura- og/eller forsendelsesoplysningerne er forkerte og leveringen derfor bliver sendt tilbage til os, forbeholder vi os ret til at opkræve kunden 500 kr. for tilbagesendelse i forbindelse med håndtering og omkostninger.

Reklamationsret 
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjepartssoftware. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers, eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Ascendic tester alle maskiner ved at genskabe den oprindelige konfiguration på dem. Hvis de derefter testes fejlfri, vil Ascendic beregne tiden til fejlsøgning med DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500 kr inkl. moms.

Der henvises i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Anvendelse af reklamationsretten 
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Ascendic ApS inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Vi opfordrer på det kraftigste til, at du opretter en RMA-sag via vores supportmenu "Opret RMA/reklamationssag", som du finder nederst i footeren på sitet. 
Når du opretter en RMA/reklamationssag skal du afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen. Såfremt du undlader dette, kan det betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Ved et forbrugerkøb (privatkunde), SKAL du rekvirere en returfragtlabel til din forsendelse ved at henvende dig til info@ascendic.dk eller ringe til os på tlf. (+45) 31360398, inden du sender den defekte vare til os. Således er portoen betalt på forhånd. Du skal blot have oprettet en reklamation og oplyse dit RMA-nummer ved henvendelsen.

Du er naturligvis også velkommen til at indlevere produktet i et af vores Pick-up Points, som er vores fysiske udleveringssteder, i vores åbningstid.

Ascendic ApS

Skelvej 5a,
2900 Hellerup
Danmark 
Att. Reklamation

Såfremt du er offentlig- eller erhvervskunde, afholdes alle omkostninger (feks. porto) i forbindelse med defekte varer af køber selv.

Sender du din RMA-sag ind på anden vis, bliver omkostningen herfor ikke refunderet.

Bemærk, at varer der returneres på efterkrav eller sendes uden porto, nægtes modtaget af Ascendic. Pakker, der sendes uden omdeling, hentes ikke.

Komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteret af Ascendic ApS  og hvor der skal foretages fejlsøgning, vil Ascendic ApS beregne tiden til fejlsøgning med DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500 kr. inkl. moms. Produkter, der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte, vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker du ikke, at Ascendic foretager fejlfinding, skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

Ascendic ApS opfordrer kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. Ascendic ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Ascendic ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Ascendic ApS's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Ascendic ApS.

Forsvarlig returnering 
Alle produkter der returneres til Ascendic skal være forsvarligt indpakket.

Produktet skal indsendes komplet. Det vil sige, at alle medfølgende kabler, læsbare medier og lignende der knytter sig til produktet der reklameres over, skal returneres sammen med det fejlbehæftede produkt.

Ved CPU'er, ram, harddiske m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

Ascendic ApS anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Ascendic ApS. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Alle produkter, der modtages fra Ascendic ApS indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.

Kompatibilitet 
Ascendic ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer som følge af ændringer i en konfiguration af Ascendic ApS' sammensatte komponenter.

Ascendic ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer mellem hardwareløsdele ved køb til selvmontering.

Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl 
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Ascendic ApS, hvor fejl eller defekt defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Ascendic ApS forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale.

Testgebyret er DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500 kr inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA-skema (reklamationsskema), kan Ascendic ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt, indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten, og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

Klageadgang 
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@ascendic.dk. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Center for klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt (se www.forbrug.dk), eller benytte EU-Kommissionens online klageportal som findes her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.

Handelsbetingelserne er opdateret 29/4-2020