Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Ascendic ApS

CVR-nr.: 41315075

Ørnegårdsvej 61, st. tv.

2820 Gentofte

+45 40 20 40 55

info@ascendic.dk

 

(Returneringer ved fortrydelse og reklamation skal ske til følgende adresse)

Skelvej 5a

2900 Hellerup

Danmark

 

Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Betaling

Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder:

Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay, Mastercard/VISA Debet, ViaBill.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Bemærk venligst at erhvervsdrivende pålægges et kortgebyr på 1% af købsbeløbet ekskl. moms. Dette gælder dog ikke betalinger foretaget med dankort.

Alle kontrakter indgås på dansk.

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Afbestilling

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør du kontakte hos hurtigst muligt via email på info@ascendic.dk. Såfremt det lykkedes at afbestille din ordre, vil du modtage en bekræftelse på mail herom inden for kort tid.

 

Fragt

Ascendic ApS anvender Postnord som fragtudbyder.

Ved normal levering i Danmark er der 1-4 hverdages estimeret leveringstid.

Ascendic Aps leverer alle produkter ved brug af Postnord MyPack Home eller Postnord Groupage, som leverer produkterne til opgangen, døren eller kantsten.

Leveringsmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Valgmulighederne kan variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Du vil i de fleste tilfælde modtage et Track and Trace-nummer til at spore din forsendelse.

Ascendic ApS leverer kun til fastlandet og brofaste øer. Kontakt Ascendic ApS for udarbejdelse af et specialtilbud til levering på ikke-brofaste øer. Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på (+45) 40204055 eller info@ascendic.dk.

 

Levering til Grønland og Færøerne

Til levering af ordrer til Grønland og Færøerne anvendes Postnord.

Den estimerede leveringstid til Grønland og Færøerne kan være op til 10 hverdage.

Ordreoprettelse hos Ascendic ApS til Grønland og Færøerne foregår via www.ascendic.dk. Her oprettes en almindelig ordre, hvor der ved adresseoplysninger er mulighed for at vælge enten Grønland eller Færøerne.

Ved bestilling af varer med leverings- og faktureringsadresse på Grønland eller Færøerne betales ikke moms.

Ascendic Aps leverer alle produkter ved brug af Postnord MyPack Home eller Postnord Groupage, som leverer produkterne til opgangen, døren eller kantsten. 

 

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
  • En omfakturering koster 250 kr. inkl. moms pr. faktura.
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.
  • Ascendic ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
  • Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.
  • Såfremt der er en mangel ved dit produkt tilbyder Ascendic ApS afhjælpning eller omlevering og du afskæres fra at gøre hævebeføjelsen gældende, hvis omlevering og afhjælping kan ske.

 

Følgende scenarier vil alle gøre, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb:

  • Brugerprofil på hjemmesiden indeholder et CVR/SE/EAN-nummer, eller er oprettet som erhverv/offentlig kunde.
  • Fakturaadressen indeholder firmanavn (du må dog gerne få leveret en pakke privat på dit arbejde - benyt da i stedet feltet med alternativ leveringsadresse til dette).
  • Der kan pålægges gebyr ved manuel tastning af ordrer, der ikke lægges via vores hjemmeside. Kontakt vores erhvervsafdeling for at høre nærmere.

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@ascendic.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug, forbeholder Ascendic ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb, der svarer til forringelsen af varens værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Ascendic ApS

Skelvej 5a

2900 Hellerup

Danmark 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Pakken skal mærkes "Fortrydelsesret" og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Ascendic ApS. 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Ascendic ApS anbefaler, at varen returneres via PostNord jf. PostNords standardpriser som normalt max er 500 kr inden for deres volumenmæssige forsendelser. Vi anbefaler, at varen sendes som pakkepost med omdeling og T&T nummer. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner derved enhver tvivl om, hvorvidt pakken er leveret til Ascendic. Du vil også have mulighed for at efterlyse pakken, såfremt levering ikke har fundet sted.

Har du købt en vare, der volumenmæssigt ikke kan håndteres af PostNord, kan du booke en returfragt ved at skrive til Danske Fragtmænd Express via booking@dfexpress.dk med følgende oplysninger: Kundens navn, kundens adresse, kundens tlf. nummer.

Du booker selv og bliver ringet op af Danske Fragtmænd, der aftaler et afhentningstidspunkt med dig.

Du afregner direkte med Danske Fragtmænd. Betalingsformen er kontant ved afhentning minimum kr. 500,- incl. moms og max 2.500 kr. Danske Fragtmænd tager ikke imod kort.

Du får en kvittering på beløbet.

Der går 3 hverdage fra afhentning til levering har fundet sted.

Bemærk, at Ascendic ApS ikke hæfter for ændringer i Danske Fragtmænds prisstruktur.

Du kan også indlevere din vare i et af vores Pick-up Points, som er vores fysiske udleveringssteder. Adresserne hertil finder du et link til i footeren nederst på sitet.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Som nævnt ovenfor findes der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjepartssoftware. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers, eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Ascendic tester alle maskiner ved at genskabe den oprindelige konfiguration på dem. Hvis de derefter testes fejlfri, vil Ascendic beregne tiden til fejlsøgning med DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500 kr inkl. moms.

 

Varen sendes til:

Ascendic ApS

Skelvej 5a,

2900 Hellerup

Danmark

Att. Reklamation

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Kontakt gerne kunde support via tlf eller e-mail før at de afleverer produktet.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@ascendic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Ascendic ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.ascendic.dk er Ascendic ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@ascendic.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

ascendic.dk

Skelvej 5a

2900 Hellerup

Danmark

info@ascendic.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.08.2021